Kierunek

Nawigacja

Wydział Nawigacyjny
Wydział: Wydział Nawigacyjny
Typ studiów: studia II stopnia
Język: polski
Czas trwania: 2 lata
Forma: Studia niestacjonarne
Tytuł: magister
Terminy rekrutacji: 20.05.2024 - 28.02.2025 r.


https://rekrutacja.pm.szczecin.pl/uploads/courses/nawigacja.jpg

Rekrutacja trwa do 28 lutego 2025 r.

Kandydaci, którzy uzyskają status "zakwalifikowanych do przyjęcia na studia" zobowiązani są do złożenia kompletu papierowych dokumentów do godz. 14:00 ostatniego dnia rekrutacji.

Rekrutację na studia przeprowadza Uczelniana Komisja Rekrutacyjna, która podejmuje decyzje w sprawach przyjęcia na studia. Uczelniana Komisja Rekrutacyjna tworzy listę rankingową dla danego kierunku studiów. Na studia zostają przyjęte – w ramach limitu miejsc – osoby, które uzyskały najlepsze oceny ukończenia studiów pierwszego stopnia i spełniły warunki formalne.

Kryteria formalne

Do przyjęcia na studia 2 stopnia na Politechnice Morskiej w Szczecinie wymagane są ukończone studia 1 stopnia na danym lub pokrewnym kierunku.
 
Warunki, tryby i terminy rekrutacji na Politechnice Morskiej w roku akad. 2025/26 - PDF

Opis

Studia magisterskie na kierunku nawigacja to zaawansowany program kształcenia przygotowujący specjalistów do pracy w żegludze międzynarodowej, administracji morskiej, firmach transportowych oraz instytucjach zajmujących się bezpieczeństwem i logistyką morską. Program łączy wiedzę teoretyczną z intensywnymi zajęciami praktycznymi w tym również na specjalistycznych symulatorach.

Symulator mostka nawigacyjnego na Politechnice Morskiej w Szczecinie

Przeznaczony jest dla osób posiadających wykształcenie inżynierskie techniczne. Program studiów został przygotowany zwłaszcza dla absolwentów kierunku nawigacja pierwszego stopnia, którzy mogą uzupełnić swoje kompetencje o szkolenie w zakresie dynamicznego pozycjonowania jednostek offshore. Kurs „DP Induction’ jest akredytowany przez The Nautical Institute, a zdobyty certyfikat otwiera karierę w sektorze offshore.

W programie studiów są cztery grupy przedmiotów obieralnych, z których można wybrać 4 następujące przedmioty specjalistyczne:

1.

  • Morskie budowle hydrotechniczne
  • Ochrona środowiska

2.

  • Nawigacja hydrometeorologiczna
  • Metody sztucznej inteligencji

3.

  • Logistyka w transporcie
  • Zarządzanie jakością
  • DP Induction course

4.

  • Bezpieczeństwo nawigacji
  • Podstawy właściwości morskich statków.

Argumenty

Uzyskanie dyplomu magistra nawigacji otwiera również drogę do kariery naukowej. Zdobyte doświadczenie w pracy na morzu i / lub w sektorach gospodarki morskiej można wykorzystać w badaniach naukowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi czy tez konstruowaniu transportu zrównoważonego.  Praca na uczelni poza realizacją własnych celów naukowych umożliwia przekazanie wiedzy i doświadczenia studentom na różnych kierunkach, oczywiście również na kierunku nawigacja.

Studia stacjonarne trwają 3 semestry z 940 godzinami dydaktycznymi.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osób, które pracują na statkach, studia w trybie niestacjonarnym odbywają się w dwóch corocznych zjazdach. Zjazd trwa dziesięć tygodni, co umożliwia uczęszczanie w przerwach między kontraktami. Dodatkowym udogodnieniem jest zdalne prowadzenie wykładów.

Praca

Absolwenci kierunku nawigacja mogą pracować nie tylko w sektorach gospodarki morskiej, ale także odnajdą możliwości zatrudnienia w innych branżach współczesnej gospodarki.

W szczególności mogą pracować jako:

  • marynarze poziomu operacyjnego i zarządzania (oficerowie i kapitanowie) na statkach handlowych w żegludze międzynarodowej, krajowej i śródlądowej;
  • marynarze i pracownicy sektora offshore, wydobywczego i produkcyjnego, w tym zasobów energii odnawialnej;
  • w sektorze usług morskich: holowniczych, serwisowych, budowy i utrzymania dróg wodnych i portów;
  • oficerowie i kapitanowie nowoczesnej floty rybołówstwa morskiego oraz  nowoczesnych hodowli morskich;
  • oficerowie i kapitanowie floty pasażerskiej (na promach, morskich i oceanicznych statkach pasażerskich, a także komercyjnych jachtach pełnomorskich);
  • pracownicy służb hydrograficznych, straży granicznej, ratownictwa morskiego i wodnego;
  • pracownicy pilotażu morskiego, brzegowych stacji kontroli i zarządzania ruchem statków;
  • po zdobyciu stosownego doświadczenia morskiego, jako konsultanci ds. technicznych, eksperci w  zakresie operacji ładunkowych i rozliczeń statków;
  • pracownicy instytucji klasyfikacyjnych i ubezpieczycieli;
  • eksperci w zakresie technicznego wyposażenia statków;
  • znajdują również zatrudnienie w administracji państwowej i samorządowej oraz jako kadra zarządzająca firm żeglugowych i agencji pośrednictwa pracy na morzu. 
Dokumenty rekrutacyjne infografika

Kandydaci na studia składają w wyznaczonym terminie: 

(pliki do pobrania poniżej)
  1. Podanie o przyjęcie na studia.
  2. Ankietę osobową lub podpisany wydruk formularza z rejestracji online.
  3. Poświadczoną przez Uczelnię kopię dyplomu ukończenia studiów (w przypadku uzyskania dyplomu ukończenia studiów za granicą, musi on uprawniać kandydata/kę do kontynuowania kształcenia na studiach II stopnia w kraju, w którym dyplom został wydany. Kandydaci zobowiązani są złożyć oryginał dyplomu opatrzony apostille lub zalegalizowany przez konsula Rzeczypospolitej Polskiej).*
  4. Poświadczoną przez Uczelnię kopię suplementu.
  5. Dwie fotografie o wymiarach 3,5 cm x 4,5 cm. Fotografie powinny być jednakowe, aktualne, wyraźne, przedstawiające osobę od wierzchołka głowy do górnej części barków, bez nakrycia głowy, bez okularów z ciemnymi szkłami, równomiernie oświetlona twarz. Zobacz przykłady. Fotografię należy również przesłać w formie elektronicznej jako załącznik(co najmniej 540x420 pikseli, 300 dpi) podczas rejestracji na stronie internetowej Uczelni w zakładce – Rekrutacja >> Rejestracja online. Jeżeli wystąpi problem z dodaniem zdjęcia, zamieści je komisja rekrutacyjna po dostarczeniu papierowej wersji wszystkich dokumentów.
  6. Klauzulę informacyjną RODO.
  7. Potwierdzenie wniesienia opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł (zobacz - zakładka Opłaty).
  8. Dowód osobisty do wglądu (przy osobistym dostarczeniu papierowej wersji dokumentów lub w przypadku wysłania dokumentów pocztą/ kurierem - po przyjęciu na studia).
  9. (Opcjonalnie) Anonimową ankietę dla kandydatów na studia na Politechnice Morskiej w Szczecinie (do celów statystycznych).
* O przyjęcie na studia na Politechnice Morskiej w Szczecinie mogą ubiegać się osoby posiadające dyplom ukończenia studiów za granicą w rozumieniu art. 326 Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce z dnia 20.07.2018 r.



Kandydaci dokonują rejestracji poprzez stronę internetową Uczelni w zakładce – Rekrutacja >> Rejestracja online.

Cudzoziemcy aplikujący na Uczelnię proszeni są o wpisywanie danych z paszportów! Kandydaci z obywatelstwem polskim, posiadający dowód osobisty, proszeni są o wpisywanie danych z dowodu! Imiona w formularzach powinny być wpisane zgodnie z dokumentem tożsamości.

Uwaga! dokumenty należy dostarczyć również w wersji papierowej, rekrutacja elektroniczna nie zwalnia z tego obowiązku!

Kandydaci, którzy uzyskają status "zakwalifikowanych do przyjęcia na studia" zobowiązani są do złożenia kompletu papierowych dokumentów do 14 lutego 2024 r.

Kandydaci mogą dostarczyć dokumenty rekrutacyjne:
  • osobiście do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej - ul. Wały Chrobrego 1-2, pok. 127, 130 (pon. - pt. w godz. 9 - 14) lub
  • w budynku głównym PM ul. Wały Chrobrego 1-2, pok. 33 na parterze w holu głównym (od poniedziałku do piątku do 22 lipca w godzinach 9 - 14) lub
  • za pośrednictwem operatora pocztowego lub
  • za pośrednictwem firmy kurierskiej

na adres:
Politechnika Morska w Szczecinie
REKRUTACJA
ul. Wały Chrobrego 1-2
70-500 Szczecin




 

Pliki do pobrania

Podanie o przyjęcie na studia na Politechnice Morskiej w Szczecinie
Ankieta OSOBOWA dla kandydata/ki na studia na Politechnice Morskiej
Klauzula informacyjna RODO PM 2025 - PDF
ANKIETA ANONIMOWA dla kandydata/ki na studia na Politechnice Morskiej w Szczecinie - PDF

Opłata rekrutacyjna: 85 zł

Wpłaty można dokonać w kasie uczelni lub na konto Politechniki Morskiej w Szczecinie: 
Bank Pekao S.A.  91 1240 3927 1111 0011 0575 2658
IBAN PL 91 1240 3927 1111 0011 0575 2658
SWIFT: PKOPPLPW

Opłata za naukę: 
  • obywatele polscy – 6 000 zł/rok
  • cudzoziemcy spoza Unii Europejskiej na zasadach odpłatności - 9.000 zł/rok 
  • cudzoziemcy wymienieni w art. 324 ust. 2 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Unia Europejska, Karta Polaka, Karta Stałego Pobytu, decyzja Konsula RP o polskim pochodzeniu, uchodźcy, Karta Pobytu Czasowego – łączenie rodzin, posiadacze certyfikatu PKPZJPjO  na poziomie min. C1, małżonek, dziecko lub rodzic obywatela RP mieszkający w Polsce) - 6 000 zł.
Kandydaci mogą brać udział w kilku postępowaniach rekrutacyjnych, każdorazowo wnosząc opłatę rekrutacyjną. Opłata rekrutacyjna za rejestrację na jeden wybrany kierunek, poziom i formę studiów wynosi 85 zł. W przypadku niepowodzenia w rekrutacji na kierunek główny, kandydaci będą automatycznie przekierowani na rekrutację na kierunek alternatywny.

 Kasa czynna od poniedziałku do piątku w godz.10:00 – 14:00.

Wydział Nawigacyjny
Politechnika Morska w Szczecinie

ul. Wały Chrobrego 1-2
70-500 Szczecin
e-mail: dn@pm.szczecin.pl
Politechnika Morska w Szczecinie, front budynku głównego 2024

Uczelniana Komisja Rekrutacyjna 
pok. 131a, I piętro

e-mail: dn@pm.szczecin.pl
tel. +48 91 48 09 735
tel. kom. +48 663 370 144

Dziekanat:
tel.: +48 91 48 09 354,
+48 91 48 09 355,
+48 91 48 09 358,
+48 91 48 09 515,
+48 91 48 09 578.
Kandydaci mogą sprawdzić wyniki rekrutacji na internetowej stronie uczelni https://irk.pm.szczecin.pl/Login.aspx  ponownie logując się do systemu.

Kandydaci, którzy uzyskają status "zakwalifikowanych do przyjęcia na studia" zobowiązani są do złożenia kompletu papierowych dokumentów do ostatniego dnia rekrutacji do godz. 12:00.

Dotyczy obywateli polskich - kandydaci w stosunku, do których wydano odmowę przyjęcia na studia decyzją administracyjną Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej mają prawo do wniesienia odwołania do Rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, za pośrednictwem Komisji.

Dotyczy cudzoziemców - kandydaci w stosunku, do których wydano odmowę przyjęcia na studia decyzją administracyjną Rektora mają prawo do wniesienia do Rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.