Kierunek

Mechanika
i budowa maszyn

Wydział Mechaniczny
Wydział: Wydział Mechaniczny
Typ studiów: studia I stopnia
Język: angielski polski
Czas trwania: 4-letnie - 8 semestrów (7 semestrów nauki + 1 semestr praktyk)
Forma: Studia stacjonarne
Tytuł: inżynier
Terminy rekrutacji: od 26.07.24 do 20.09.24 r


https://rekrutacja.pm.szczecin.pl/uploads/courses/Mechanika_i_budowa_maszyn_-_student_w_LSO_AMS.jpg

Rekrutacja trwa od 26  lipca do 20 września 2024 r.

Komisja rekrutacyjna PM bierze w procesie rekrutacji pod uwagę wyniki z następujących przedmiotów:
  • język polski,
  • matematyka,
  • język obcy nowożytny na poziomie podstawowym.

Dodatkowe punkty przyznawane są za maturę na poziomie rozszerzonym z przedmiotów takich jak:
chemia, fizyka, geografia, informatyka, matematyka.

Warto wiedzieć, że kandydaci ze szkół objętych patronatem Politechniki Morskiej w Szczecinie uzyskują dodatkowe 100 punktów.
Jeśli macie pytania dotyczące rekrutacji - napiszcie do nas na czacie (dostępnym w okresie rekrutacyjnym od 10 czerwca).
Informator dla kandydatów na studia na Politechnice Morskiej w Szczecinie w roku akademickim 2024/25
Warunki, tryby i terminy rekrutacji na Politechnice Morskiej 2024/25 - PDF

Specjalność

WSZYSTKIE wymienione specjalności pozwalają po studiach kontynuować karierę na lądzie (tytuł inżyniera) oraz morzu (dyplom oficera):

Specjalności dające możliwość pracy na MORZU i LĄDZIE:

  • eksploatacja siłowni okrętowych (ESO)
  • diagnostyka i remonty maszyn i urządzeń okrętowych (DiRMiUO)
  • eksploatacja siłowni okrętowych i jachtów motorowych (ESOiJM)

Specjalności dające możliwość pracy na LĄDZIE:

  • technika chłodnicza i klimatyzacyjna (TCHi K)
  • technologia i technika recyklingu (TiTR)
  • diagnostyka i remonty siłowni wiatrowych (DiRSW)

Specjalność obierana jest na 2 semestrze, obowiązuje od 3 semestru.

Opis

Studenci na kierunku mechanika i budowa maszyn na Politechnice Morskiej w Szczecinie poznają kwestie umożliwiające bieżącą obsługę, zarządzanie oraz diagnozowanie urządzeń typowych dla siłowni okrętowej. Daje to absolwentom możliwość wyboru miejsca pracy począwszy od typowej ścieżki kariery w charakterze członka kadry oficerskiej statku, poprzez pracę w firmach naprawczo-serwisowych, na założeniu własnej działalności gospodarczej kończąc.

Kierunek mechanika i budowa maszyn jest kierunkiem mundurowym (1 stopień studiów). Studenci otrzymują mundury bezpłatnie na podstawie zobowiązania mundurowego.

W trakcie studiów studenci nabywają kwalifikacji w zakresie obsługiwania siłowni okrętowych. Kwalifikacje te, po uzupełnieniu wymaganej praktyki na morzu zostają potwierdzone dyplomem oficera mechanika wachtowego wydanym przez odpowiedni organ administracji morskiej, pozwalając na pracę w składzie członków załóg obiektów pływających jako oficer mechanik okrętowy.

Podczas studiów przekazywana jest studentom wiedza z zakresu organizowania, zarządzania i wykonywania remontów urządzeń energetycznych, instalacji przemysłowych, instalacji chłodniczych oraz instalacji recyclingowych. Studenci uczeni są zasad pracy w zespole, zasad funkcjonowania służb technicznych, towarzystw klasyfikacyjnych, służb dozoru technicznego armatorów, organów dozoru technicznego.

Studenci poznają także jak koordynować prace związane z przebiegiem procesu eksploatacji urządzeń oraz nabywają umiejętności z zakresu prac wspomagających projektowanie prostych zadań inżynierskich, dobór materiałów inżynierskich stosowanych jako elementy maszyn oraz nadzór nad ich eksploatacją w stoczniach oraz zakładach produkcyjnych i remontowych.

Więcej o naszym Wydziale Mechanicznym PM >> filmy i zdjęcia

Program studiów na kierunku mechanika i budowa maszyn

Zobacz relację z dnia otwartego naszego Wydziału

Zobacz informator Politechniki Morskiej dla kandydatów na studia 1 stopnia - plik PDF

Czytaj wywiad z naszym absolwentem 

Argumenty

Niezależnie od rozwoju autonomicznych jednostek transportowych, automatyzacji urządzeń energetycznych, czy też wdrażania technik komputerowych z zakresu sztucznej inteligencji nie zniknie potrzeba utrzymywania stanu technicznego tych urządzeń na właściwym poziomie. Mówiąc w skrócie ktoś będzie musiał umieć te urządzenia diagnozować i naprawiać.

Zdobyte podczas studiów kwalifikacje można wykorzystywać w różnych obszarach gospodarki, od szeroko rozumianej gospodarki morskiej, poprzez energetykę, przemysł wydobywczy, itp. zatem wraz z rozwojem zainteresowań, zmianami koniunktury oraz na skutek wpływu czynników zewnętrznych istnieje możliwość zmiany miejsca pracy, zapewniając wykorzystanie w dalszym ciągu wiedzy zdobytej podczas studiów.

Wydział Mechaniczny PM dysponuje szerokim wachlarzem różnorodnych laboratoriów. Znajdują się wśród nich np. tradycyjne modele silników - od małych po kilkunastotonowe kolosy.

Dwoje studentów w mundurach Wydziału Mechanicznego PM przy silniku okrętowym

Spora część szkoleń odbywa się przy użyciu najnowocześniejszych technologii, w tym VR (szkolenia w zakresie silników wolnoobrotowych) i systemu ekranów dotykowych (Laboratorium Symulatora Siłowni Okrętowych).

Student kierunku mechanika i budowa maszyn przy ekranie dotykowym

Program kształcenia zapewnia realizację szkolenia na poziomie operacyjnym – pozwalając po ukończeniu studiów i uzupełnieniu praktyki na uzyskanie kwalifikacji oficerskich w Dziale Maszynowym. Program ten zapewnia również realizację szkolenia na poziomie zarządzania – pozwalając po dalszym uzupełnieniu praktyki i zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego na uzyskanie dyplomu drugiego oficera mechanika okrętowego. Dzieje się tak bez konieczności uczęszczania na półroczny kurs kwalifikacyjny stanowiący dla osób pracujących pewne wyzwanie finansowo-logistyczne.

Praca

Absolwenci PM uzyskując kwalifikacje pierwszego stopnia, otrzymują tytuł zawodowy inżyniera oraz uprawnienia do uzyskania dyplomu mechanika okrętowego na poziomie operacyjnym, na podstawie odrębnych przepisów, natomiast po studiach drugiego stopnia otrzymują tytuł zawodowy magistra inżyniera i są przygotowani do kontynuacji edukacji na studiach trzeciego stopnia.

Losy dotychczasowych absolwentów wykazują, że potrafią oni dobrze funkcjonować nie tylko w obszarach specyficznych dla gospodarki morskiej, ale również w energetyce, przemyśle wydobywczym, czy też przemyśle przetwórczo-chemicznym, wszędzie tam, gdzie potrzebne są wiedza i umiejętności z zakresu eksploatacji, diagnostyki i napraw urządzeń mechanicznych.

Program studiów

Kierunek: mechanika i budowa maszyn

Specjalności dające możliwość pracy na MORZU i LĄDZIE:

  • eksploatacja siłowni okrętowych (ESO)
  • diagnostyka i remonty maszyn i urządzeń okrętowych (DiRMiUO)
  • eksploatacja siłowni okrętowych i jachtów motorowych (ESOiJM)

Specjalności dające możliwość pracy na LĄDZIE:

  • technika chłodnicza i klimatyzacyjna (TCHi K)
  • technologia i technika recyklingu (TiTR)
  • diagnostyka i remonty siłowni wiatrowych (DiRSW)

Absolwent specjalności eksploatacja siłowni okrętowych po uzyskaniu dyplomu oficera mechanika wachtowego może pracować jako oficer mechanik na statkach lub być zatrudniony w stoczniach remontowych oraz w działach utrzymania ruchu takich przedsiębiorstw jak: elektrociepłownie, papiernie, huty, porty. Może pracować w służbach nadzoru technicznego armatorów, w służbach towarzystw klasyfikacyjnych i służbach dozoru technicznego zakładów przemysłowych, w serwisach technicznych firm przemysłu maszynowego, w administracji morskiej, w jednostkach projektowych, konstrukcyjnych i technologicznych związanych z przemysłem okrętowym i maszynowym, w firmach konsultacyjnych i doradztwa przemysłu maszynowego.

Absolwent specjalności diagnostyka i remonty maszyn i urządzeń okrętowych po uzyskaniu dyplomu oficera mechanika wachtowego może pracować na statkach lub być zatrudniony w charakterze rzeczoznawcy i inspektora towarzystwa klasyfikacyjnego, jako specjalista w stoczniach i zakładach remontowych zarówno przemysłu okrętowego, jak i w energetyce przemysłowej, w przedsiębiorstwach magazynowania, przeładunku, transportu i przesyłu nośników energii, np. w terminalach LNG oraz w zakładach związanych z szeroko rozumianą ochroną środowiska, na przykład w oczyszczalniach ścieków i przepompowniach czynników technologicznych.

Absolwent specjalności diagnostyka i remonty siłowni wiatrowych posiada umiejętności niezbędne do zrozumienia zagadnień z zakresu budowy, wytwarzania i eksploatacji maszyn. Może być zatrudniony w zakładach wytwarzania, przesyłu i dystrybucji energii oraz w przedsiębiorstwach energetyki odnawialnej, nadzoru eksploatacji siłowni wiatrowych morskich i lądowych, w zakładach produkujących urządzenia elektryczne, w elektrowniach i elektrociepłowniach, w firmach produkujących konstrukcje wsporcze, osprzęt, urządzenia i układy izolacyjne.

Absolwent specjalności eksploatacja okrętowych urządzeń napędowych i elektroenergetycznych po uzyskaniu dyplomu oficera mechanika wachtowego może być zatrudniony jako oficer mechanik na statku, w służbach dozoru technicznego armatorów, towarzystw klasyfikacyjnych i przedsiębiorstw przemysłu energetycznego.
Absolwent specjalności eksploatacja siłowni okrętowych i jachtów motorowych po uzyskaniu dyplomu jest przygotowany do nadzorowania i eksploatacji maszyn i urządzeń technicznych oraz bezpiecznej pracy na statkach lub jachtach motorowych w charakterze oficera mechanika. Może być zatrudniony w stoczniach produkcyjnych i remontowych, w służbach nadzoru technicznego, administracji morskiej, w firmach serwisowych, projektowych i technologicznych, związanych z budową, wyposażeniem i eksploatacją statków i jachtów oraz w zakładach przemysłu maszynowego.

Absolwent specjalności technika chłodnicza i klimatyzacyjna będzie dysponował wiedzą w zakresie chłodnictwa, klimatyzacji, kogeneracji, nowoczesnych technik pomiarowych i systemów automatyki pomiarowej, wymiany ciepła, ochrony środowiska, transportu morskiego gazów skroplonych, budowy i eksploatacji instalacji niskotemperaturowych, procesów technologicznych w instalacjach gazów skroplonych. Absolwent będzie przygotowany do działalności w sferze: projektowania, zastosowania i eksploatacji chłodniczych, klimatyzacyjnych, wentylacyjnych systemów technicznych oraz obsługi technologicznej.

Absolwent specjalności technologia i technika recyklingu będzie dysponował wiedzą dotyczącą technicznych aspektów procesów związanych z recyklingiem urządzeń technicznych wycofywanych z eksploatacji, konstrukcji budowlanych, energetycznych, przemysłowych instalacji  chemicznych i petrochemicznych itp. Przygotowany będzie do pracy w specjalistycznych przedsiębiorstwach recyklingowych oraz posiada niezbędne umiejętności w zakresie organizacji i nadzoru procesów recyklingu: przetwarzania, utylizacji, odzysku, regeneracji.

dokumenty rekrutacyjne infografika

Kandydaci na studia składają w wyznaczonym terminie: 

(pliki do pobrania poniżej)
  1. Podanie o przyjęcie na studia.
  2. Ankietę osobową lub podpisany wydruk formularza z rejestracji online.
  3. Świadectwo dojrzałości * (w trakcie rejestracji należy wysłać skan, poświadczenie przez Uczelnię następuje przy osobistym dostarczeniu papierowej wersji dokumentów lub - w przypadku wysłania dokumentów pocztą bądź kurierem - po przyjęciu na studia).
  4. Zobowiązanie mundurowe
  5. Wykonane na własny koszt morskie świadectwo zdrowia zgodne z Konwencją STCW 1978 i MLC 2006 lub zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na kierunku (preferowane jest morskie świadectwo zdrowia ze względu na odbywanie praktyki morskiej na I roku studiów - jeżeli brak morskiego świadectwa, zobacz - zakładka Badania).
  6. Dwie fotografie o wymiarach 3,5 cm x 4,5 cm. Fotografie powinny być jednakowe, aktualne, wyraźne, przedstawiające osobę od wierzchołka głowy do górnej części barków, bez nakrycia głowy, bez okularów z ciemnymi szkłami, równomiernie oświetlona twarz. Zobacz przykłady. Fotografię należy również przesłać w formie elektronicznej jako załącznik (co najmniej 540x420 pikseli, 300 dpi) podczas rejestracji na stronie internetowej Uczelni w zakładce Rekrutacja >> Rejestracja online. Jeżeli wystąpi problem z dodaniem zdjęcia, zamieści je komisja rekrutacyjna po dostarczeniu papierowej wersji wszystkich dokumentów.
  7. Potwierdzenie wniesienia opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł (zobacz - zakładka Opłaty).
  8. Klauzula informacyjna RODO.
  9. Dowód osobisty do wglądu (przy osobistym dostarczeniu papierowej wersji dokumentów lub w przypadku wysłania dokumentów pocztą/kurierem - po przyjęciu na studia).
  10. (Opcjonalnie) Dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe na poziomie technika (w trakcie rejestracji należy wysłać skan, poświadczenie przez Uczelnię następuje przy osobistym dostarczeniu papierowej wersji dokumentów lub - w przypadku wysłania kserokopii dokumentów pocztą bądź kurierem - po przyjęciu kandydata na studia).
  11. (Opcjonalnie) Anonimowa ankieta dla kandydatów na studia na Politechnice Morskiej w Szczecinie (do celów statystycznych).
* O przyjęcie na studia na Politechnice Morskiej w Szczecinie mogą ubiegać się osoby posiadające świadectwo dojrzałości w rozumieniu art. 69.2 Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce z dnia 20.07.2018 r.




Kandydaci dokonują rejestracji poprzez stronę internetową Uczelni w zakładce Rekrutacja >> Rejestracja online

Cudzoziemcy aplikujący na Uczelnię proszeni są o wpisywanie danych z paszportów! Kandydaci z obywatelstwem polskim, posiadający dowód osobisty, proszeni są o wpisywanie danych z dowodu! Imiona w formularzach powinny być wpisane zgodnie z dokumentem tożsamości.

Uwaga! należy dostarczyć dokumenty również w wersji papierowej, rekrutacja elektroniczna nie zwalnia z tego obowiązku!

Kandydaci, którzy uzyskają status "zakwalifikowanych do przyjęcia na studia" zobowiązani są do złożenia kompletu papierowych dokumentów do godz. 14:00 20 września 2024 r.

Kandydaci mogą dostarczyć dokumenty rekrutacyjne:
  • osobiście do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej - ul. Willowa 2, pok. 103 (pon. - pt. w godz. 9 - 14) lub
  • za pośrednictwem operatora pocztowego lub
  • za pośrednictwem firmy kurierskiej
na adres:
Politechnika Morska w Szczecinie
REKRUTACJA
ul. Wały Chrobrego 1-2
70-500 Szczecin

Pliki do pobrania

Podanie o przyjęcie na studia na Politechnice Morskiej - PDF
Ankieta OSOBOWA dla kandydatów na studia na PM - PDF
Zobowiązanie mundurowe - PDF
Wybór przedmiotów obieralnych MiBM WM PM - PDF
Zgoda rodzica/opiekuna prawnego na podjęcie studiów oraz odbywanie praktyk PM (kandydaci nieletni) - PDF
Klauzula informacyjna RODO PM 2025 - PDF
ANKIETA ANONIMOWA dla kandydata/ki na studia na Politechnice Morskiej w Szczecinie - PDF

Opłata rekrutacyjna: 85 zł

Wpłaty można dokonać w kasie Uczelni lub na konto bankowe Politechniki Morskiej w Szczecinie: 
Bank Pekao S.A.  91 1240 3927 1111 0011 0575 2658
IBAN PL 91 1240 3927 1111 0011 0575 2658
SWIFT: PKOPPLPW

Opłaty za naukę w języku polskim:
  • obywatele polscy – 0 zł 
  • cudzoziemcy spoza Unii Europejskiej na zasadach odpłatności - 16 800 zł/rok 
  • cudzoziemcy wymienieni w art. 324 ust. 2 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Unia Europejska, Karta Polaka, Karta Stałego Pobytu, decyzja Konsula RP o polskim pochodzeniu, uchodźcy, Karta Pobytu Czasowego – łączenie rodzin, posiadacze certyfikatu PKPZJPjO  na poziomie min. C1, małżonek, dziecko lub rodzic obywatela RP mieszkający w Polsce) - 0 zł.
Opłaty za naukę w języku angielskim (Mechanical Engineering):
  • obywatele polscy – 4 400 zł / rok 
  • cudzoziemcy wymienieni w art. 324 ust. 2 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Unia Europejska, Karta Polaka, Karta Stałego Pobytu, decyzja Konsula RP o polskim pochodzeniu, uchodźcy, Karta Pobytu Czasowego – łączenie rodzin, posiadacze certyfikatu PKPZJPjO  na poziomie min. C1, małżonek, dziecko lub rodzic obywatela RP mieszkający w Polsce) – 4 400 zł / rok 
  • cudzoziemcy spoza Unii Europejskiej na zasadach odpłatności – 21 200 zł/rok
Kandydaci mogą brać udział w kilku postępowaniach rekrutacyjnych, każdorazowo wnosząc opłatę rekrutacyjną. Opłata rekrutacyjna za rejestrację na jeden wybrany kierunek, poziom i formę studiów wynosi 85 zł. W przypadku niepowodzenia w rekrutacji na kierunek główny, kandydaci będą automatycznie przekierowani na rekrutację na kierunek alternatywny.
Kasa czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 14:00.

Politechnika Morska w Szczecinie
Wydział Mechaniczny

Ul. Willowa 2 (budynek nr 2 – po prawej stronie od bramy wjazdowej na terenie PM)
71-650 Szczecin
Wydział Mechaniczny Politechniki Morskiej w Szczecinie, front budynku budynek na ul. Willowej

Uczelniana Komisja Rekrutacyjna:
e-mail: dm@pm.szczecin.pl
tel. kom.: +48 665 370 490

Dziekanat:
+48 91 48 09 512,
+48 91 48 09 513,
+48 91 48 09 594,
+48 91 48 09 380.

 

Rekrutację na studia przeprowadza Uczelniana Komisja Rekrutacyjna

Kandydaci mogą sprawdzić wyniki rekrutacji na internetowej stronie uczelni https://irk.pm.szczecin.pl/Default.aspx  ponownie logując się do systemu.
.
Wyniki rekrutacji (2 nabór) będą dostępne 23 września 2024 r. od godz. 13:00.
Osoby, które zostaną przyjęte na pierwszy rok studiów będą również powiadamiani listownie, na adres korespondencyjny wskazany w trakcie rekrutacji.

Kandydaci w stosunku, do których wydano odmowę przyjęcia na studia decyzją administracyjną komisji rekrutacyjnej mają prawo do wniesienia odwołania do Rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, za pośrednictwem komisji rekrutacyjnej (dotyczy obywateli polskich).

Kandydaci w stosunku, do których wydano odmowę przyjęcia na studia decyzją administracyjną Rektora mają prawo do wniesienia do Rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni od otrzymania decyzji (dotyczy cudzoziemców).

Co to jest morskie świadectwo zdrowia?

Studenci kierunków "pływających" - nawigacja, żegluga śródlądowa, mechatronika oraz mechanika i budowa maszyn będą odbywać praktyki na statkach, do czego konieczne jest posiadanie morskiego świadectwa zdrowia zgodnego z Konwencją STCW 1978 i MLC 2006, które określają warunki zdrowotne, jakie musi spełniać osoba pracująca na morzu. Posiadanie aktualnego morskiego świadectwa zdrowia jest niezbędne, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim członkom załogi i zabezpieczyć im odpowiednie warunki pracy. Badania polegają głównie na sprawdzeniu wzroku, słuchu, równowagi, układu nerwowego i ogólnego stanu zdrowia.
Badania-morskie świadectwo zdrowia
Kandydaci na studia 1 stopnia na kierunek mechanika i budowa maszyn składają w wyznaczonym terminie do komisji rekrutacyjnych lub w przypadku cudzoziemców do osób upoważnionych przez Rektora w Dziale ds. Obcokrajowców i Wymiany Międzynarodowej morskie świadectwo zdrowia zgodne z Konwencją STCW 1978 i MLC 2006 lub zaświadczenie lekarskie (od lekarza medycyny pracy) o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na w/w. kierunku, a morskie świadectwo zdrowia kandydaci mogą uzyskać już po zamknięciu okresu rekrutacji, ale jeszcze przed rozpoczęciem studiów i donieść je lub dosłać do dziekanatu.
Kandydaci, którzy nie dysponują w/w dokumentami, w trakcie postępowania rekrutacyjnego mogą otrzymać z dziekanatu skierowanie na odpłatne badania lekarskie celem uzyskania zaświadczenia lekarskiego (od lekarza medycyny pracy) o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na danym kierunku lub morskiego świadectwa zdrowia zgodnego z Konwencją STCW 1978 i MLC 2006. Dopuszcza się przedstawienie najpierw zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów na dany kierunek "pływający", z koniecznością uzupełnienia badań, w celu uzyskania morskiego świadectwa zdrowia w określonym terminie.

W 2024 roku świadczenie badań lekarskich z zakresu medycyny pracy dla kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych, uczniów tych szkół, studentów oraz uczestników studiów doktoranckich, którzy w trakcie praktycznej nauki zawodu lub studiów są narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia, realizowane jest przez następujące podmioty:
  1. Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy ZCLiP w Szczecinie, ul. Bol. Śmiałego 33, tel. 91 4349170, 91 485 00 58
  2. Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy w Koszalinie, ul. Zwycięstwa 136, tel. 94 342 42 39 w. 33
  3. Szczecińskie Centrum Zdrowia SPZOZ w Szczecinie, al. Wojska Polskiego 97 - Medycyna Pracy, tel. 510 741 319
  4. Przychodnię Portową sp. z o.o. w Szczecinie, ul. Energetyków 2, tel. 91 441 21 60.

Kandydaci mogą ubiegać się o wydanie morskiego świadectwa zdrowia w miejscu swojego zamieszkania i wykonać badania w jednej z uprawnionych przychodni. Lista lekarzy uprawnionych do ich wydawania znajduje się na stronie Urzędu Morskiego w Szczecinie: https://www.ums.gov.pl/dokumenty-marynarzy/634-swiadectwa-zdrowia

Co należy zrobić, aby otrzymać skierowanie?

Warunkiem uzyskania skierowania na badania lekarskie w obu powyższych przypadkach jest skontaktowanie się dziekanatem Wydziału Mechanicznego e-mailowo: dm@pm.szczecin.pl bądź telefonicznie: 91 48 09 512.

Badania lekarskie na morskie świadectwo zdrowia zgodne z Konwencją STCW 1978 i MLC 2006 trwają około 3 dni roboczych. Na czas badań istnieje możliwość odpłatnego zakwaterowania w akademiku PM.

Studenci kierunków "pływających" zobowiązani są także do posiadania książeczki sanitarno-epidemiologicznej. Kandydaci, którzy jej nie mają, będą skierowani na obowiązkowe badania już w trakcie studiów.
Praktykę przygotowawczą przechodzą studenci kierunków tzw. pływających: nawigacji, mechaniki i budowy maszyn, mechatroniki i żeglugi śródlądowej.
Wszyscy kandydaci przyjęci na studia zostaną powiadomieni o terminie rozpoczęcia praktyki przygotowawczej (kandydackiej) z odpowiednim wyprzedzeniem.

Praktyka przygotowawcza odbywa się w Ośrodku Szkoleniowym Ratownictwa Morskiego Politechniki Morskiej i trwa 2 tygodnie. Przewidywany termin praktyki dla kierunku nawigacja: 9 -19 września 2024 r. Terminy praktyk dla innych kierunków będą podane z odpowiednim wyprzedzeniem. 

Osoby posiadające certyfikaty proszone są o przekazanie tej informacji w dziekanacie.

Ćwiczenia studentów podczas praktyki przygotowawczej prowadzone w Ośrodku Szkoleniowym Ratownictwa Morskiego PM
Ćwiczenia studentów w skafandrach w wodzie w Ośrodku Szkoleniowym Ratownictwa Morskiego Politechniki Morskiej w Szczecinie