- Piątek, 04.04.2025
Po 18 miesiącach pełnych wyzwań, zakończyliśmy projekt „MORSKA PRZYGODA - Promocja zagraniczna Politechniki Morskiej w Szczecinie”

Jak sama nazwa projektu sugeruje, naszym głównym celem było pokazanie oferty edukacyjnej naszej uczelni studentom z całego świata. W ramach projektu przeprowadziliśmy aż 15 kampanii reklamowych w internecie, które przyciągnęły na naszą stronę dedykowaną obcokrajowcom imponujące 318 tysięcy odwiedzających. Promowaliśmy nasze studia anglojęzyczne na popularnych portalach bachelorstudies.com oraz masterstudies.com, co zaowocowało zdobyciem 880 „leadów” – osób, które wyraziły zainteresowanie studiami na naszej uczelni. Projekt „MORSKA PRZYGODA - Promocja zagraniczna Politechniki Morskiej w Szczecinie” był finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach Programu Welcome to Poland.

Z myślą o kandydatkach i kandydatach, stworzyliśmy i wydrukowaliśmy 1000 prospektów z ofertą studiów w języku angielskim, które trafiły w ręce rekruterów i jednostek mających bezpośredni kontakt z przyszłymi studentami. Ale to nie wszystko. Byliśmy obecni również w mediach społecznościowych – opublikowaliśmy 20 postów na Facebooku, przygotowaliśmy 7 dynamicznych filmów promocyjnych, zorganizowaliśmy 2 sesje zdjęciowe i przeprowadziliśmy webinar dla kandydatów na studia, w którym aktywnie uczestniczyli studenci naszej uczelni.
Nie były to zwykłe spotkania. Ich uczestnicy mieli okazję rozwijać umiejętności społeczne, przełamywać bariery kulturowe i językowe, a także budować relacje oparte na wzajemnym szacunku. Działania te promowały integrację między studentami z różnych krajów (50% uczestników było z zagranicy), co sprzyjało zmniejszeniu ewentualnych uprzedzeń.
Wspólna zabawa i rywalizacja w przyjaznej atmosferze pomagały w rozładowaniu stresu i nawiązywaniu nowych znajomości, co ma kluczowe znaczenie dla dobrostanu studentów, zwłaszcza studentów z pierwszego roku studiów oraz osób przyjezdnych. Warto też wspomnieć o działaniach na rzecz równości płci. Kobiety stanowiły 28% uczestników, co w przybliżeniu odzwierciedla ich odsetek wśród osób uczących się w Politechnice Morskiej w Szczecinie. Kobiety miały równy dostęp do wszystkich atrakcji, nawet tych stereotypowo uznawanych za „typowo męskie”.
Takie inicjatywy nie tylko sprzyjały budowaniu silnych relacji między studentami, ale również wzmacniały ich pewność siebie, gotowość do podejmowania wyzwań oraz otwartość na różnorodność – umiejętności kluczowe zarówno na uczelni, jak i w przyszłej karierze zawodowej.

Z myślą o kandydatkach i kandydatach, stworzyliśmy i wydrukowaliśmy 1000 prospektów z ofertą studiów w języku angielskim, które trafiły w ręce rekruterów i jednostek mających bezpośredni kontakt z przyszłymi studentami. Ale to nie wszystko. Byliśmy obecni również w mediach społecznościowych – opublikowaliśmy 20 postów na Facebooku, przygotowaliśmy 7 dynamicznych filmów promocyjnych, zorganizowaliśmy 2 sesje zdjęciowe i przeprowadziliśmy webinar dla kandydatów na studia, w którym aktywnie uczestniczyli studenci naszej uczelni.
Zadbaliśmy również o dobrostan naszych studentów
Projekt „MORSKA PRZYGODA” to nie tylko promocja – to również integracja! Zorganizowaliśmy aż 12 wydarzeń, które miały na celu zbliżenie do siebie studentów z różnych kultur, w tym:- 4 edycje pełnych energii speed-meetingów,
- 4 wyjątkowe spotkania kulinarne w studiu gotowania,
- 2 edycje warsztatów integracyjnych z paintballem,
- 2 wyprawy do parku linowego.
Nie były to zwykłe spotkania. Ich uczestnicy mieli okazję rozwijać umiejętności społeczne, przełamywać bariery kulturowe i językowe, a także budować relacje oparte na wzajemnym szacunku. Działania te promowały integrację między studentami z różnych krajów (50% uczestników było z zagranicy), co sprzyjało zmniejszeniu ewentualnych uprzedzeń.
Wspólna zabawa i rywalizacja w przyjaznej atmosferze pomagały w rozładowaniu stresu i nawiązywaniu nowych znajomości, co ma kluczowe znaczenie dla dobrostanu studentów, zwłaszcza studentów z pierwszego roku studiów oraz osób przyjezdnych. Warto też wspomnieć o działaniach na rzecz równości płci. Kobiety stanowiły 28% uczestników, co w przybliżeniu odzwierciedla ich odsetek wśród osób uczących się w Politechnice Morskiej w Szczecinie. Kobiety miały równy dostęp do wszystkich atrakcji, nawet tych stereotypowo uznawanych za „typowo męskie”.
Takie inicjatywy nie tylko sprzyjały budowaniu silnych relacji między studentami, ale również wzmacniały ich pewność siebie, gotowość do podejmowania wyzwań oraz otwartość na różnorodność – umiejętności kluczowe zarówno na uczelni, jak i w przyszłej karierze zawodowej.

Linki do relacji na profilu PM na FB z wybranych wydarzeń integracyjnych:
- Spotkanie integracyjne w formule speed-meeting zorganizowane w dniu 21.10.2023
- Spotkanie przy gotowaniu w studiu kulinarnym zorganizowane w dniu 16.12.2024
- Spotkanie przy gotowaniu w studiu kulinarnym zorganizowane w dniu 03.02.2024
- Warsztaty integracyjne w plenerze oraz paintball w dniu 09.06.2024
- Spotkanie w parku linowym oraz wspólne ognisko w dniu 16.06.2024
- Warsztaty integracyjne w plenerze oraz paintball w dniu 20.10.2024
- Spotkanie integracyjne w formule speed-meeting w j. ang zorganizowane w dniu 16.11.2024
- Spotkanie przy gotowaniu w studiu kulinarnym zorganizowane w dniu 18.01.2025
- Spotkanie przy gotowaniu w studiu kulinarnym zorganizowane w dniu 08.03.2025.